10 Heldere afspraken CannonWorks-Connect

CannonWorks-Connect is een dienst van CannonWorks®. Het doel van CannonWorks-Connect is om woning- en vastgoedbezitters in contact te laten treden met specialistische bedrijven in de regio. Wanneer je als bedrijf een aanvraag krijgt via CannonWorks-Connect kun je online en/of de CannonWorks-app met elkaar in contact treden, met uiteindelijk doel om onderling tot zaken te komen.

CannonWorks-Connect biedt een vast omkaderde methode waarbij de klant kan zoeken naar een specialistisch bedrijf in de regio. Woning- en vastgoedbezitters of -beheerders kunnen kiezen uit speciaal door CannonWorks geselecteerde bedrijven. Wanneer je een aanvraag via CannonWorks-Connect in behandeling neemt, dan gelden daarvoor de onderstaande CannonWorks-Connect in de vorm van de onderstaande 10 heldere afspraken.

1. Om met de klant te kunnen communiceren heb je CannonWorks® nodig.

CannonWorks® is een software-platform waarop klanten en bedrijven samen worden gebracht die samen aan projecten kunnen werken zowel op pc, tablet als met de handige mobiele app. Om een aanvraag in behandeling te nemen, activeer je een account. Deze account is in eerste instantie gratis te gebruiken tenzij je in de toekomst besluit gebruik te maken van extra functionaliteiten.

Wanneer je CannonWorks® al gebruikt, dan gebruik je jouw bestaande account. Na inloggen op je account kun je op het dashboard de gegevens van de aanvraag, aanbod of de opdracht, nader te noemen als ‘aanvraag’, raadplegen en vervolgens contact leggen met de klant wanneer je akkoord bent gegaan met deze voorwaarden oftewel heldere afspraken.

2. We delen pas de klantgegevens wanneer beide partijen daarmee instemmen.

In verband met de bescherming van de privacy (AVG) delen we geen persoonsgebonden data. De aanvraag, de opdracht of het aanbod wordt enkel over het soort object en het werkadres gecommuniceerd om zo een beeld te kunnen krijgen van de aard van het vastgoed. Je kunt met CannonWorks met de eigenaar of de beheerder van dat adres pas rechtstreeks communiceren wanneer je de aanvraag hebt geaccepteerd. Wanneer je de aanvraag accepteert krijgt de klant daar notificatie van en kan daarbij zelf aanvullende gegevens met jouw bedrijf delen.

3. Je bepaalt zelf of je een aanvraag wel of niet in behandeling wilt nemen.

Wanneer iemand via CannonWorks een aanvraag doet dan wordt je daarvan op de hoogte gebracht, zowel via e-mail als het dashboard in CannonWorks®. Je besluit vervolgens zelf of je deze aanvraag in behandeling wilt nemen door deze wel of niet te accepteren. 

Wanneer je besluit een aanvraag in behandeling te nemen dan wordt de klant daarvan op de hoogte gesteld en ben je verplicht om aan de vraag van de klant te voldoen. CannonWorks helpt je daarbij en stuurt diverse notificaties die je vervolgens moet opvolgen binnen de gestelde tijd. Neem je de aanvraag niet in behandeling of volg je niet op binnen de gestelde tijd, dan vervalt de aanvraag en wordt per direct een soortgelijk bedrijf in de regio gevraagd om de betreffende aanvraag in behandeling te nemen.

4. Voorkom dat een ander bedrijf er met de klus vandoor gaat.

Accepteer je de aanvraag niet, geef dan de reden op waarom je deze niet in behandeling wilt nemen, dat voorkomt dat je volgende keer niet meer in de selectie voorkomt bij andere klanten in jouw regio.

Neem je de aanvraag niet in behandeling of je reageert niet binnen de gestelde termijn op de aanvraag, dan gaat deze naar een andere aanbieder in de regio. Ben je vaker te laat met reageren, dan wordt jouw bedrijf minder frequent of helemaal niet meer getoond bij nieuwe aanvragen. 

5. We respecteren de moeite die je aan de klant besteedt.

Wanneer een klant een offerte aanvraagt, zoeken we altijd naar de beste partij om de offerte te mogen maken. We willen onnodige concurrentie voorkomen, daarom kan een klant een beperkt aantal vrijblijvende offertes aanvragen.

6. Wij hebben jouw bedrijf gevonden op basis van de gegevens die je als bedrijf zelf specificeert.

CannonWorks-Connect vindt jouw bedrijf op 2 manieren. We kijken naar wat je zelf op jouw website communiceert over de branche waarin jouw bedrijf primair actief is en waarin jouw bedrijf gespecialiseerd is.

Heb je reeds een CannonWorks®-account, dan wordt ook gekeken naar wat je als branche en specialismen hebt opgegeven binnen je account. Om in beeld te komen bij klanten via CannonWorks-Connect, zorg dan dat je website op orde is en jouw CannonWorks-account op de juiste wijze is ingesteld.

7. Samenwerken aan een project doe je samen met je klant, die ook de CannonWorks®-app gebruikt.

Ook de klant gebruikt de CannonWorks-app, oftwel de  CannonWorks-klantomgeving. De klant ziet enkel de informatie die voor deze persoon en het werkadres relevant is. Offertes en orderbevestigingen worden met CannonWorks® gemaakt, zodat de klant dat via de klantomgeving kan raadplegen.

Met CannonWorks kun je niet alleen informatie over het project met elkaar delen, maar ook met elkaar communiceren via berichten en delen van foto’s, tekeningen en/of documenten. Tevens wordt de geschiedenis van de werkzaamheden bijgehouden van werkzaamheden op dat adres, wat relevant is voor het onderhoudsdossier op dat werkadres.

8. Kom je uiteindelijk tot zaken met de klant dan brengen we commissie in rekening

Wanneer je opdracht krijgt waarbij CannonWorks online heeft bemiddeld door partijen aan elkaar te koppelen, dan is over de orderwaarde van de/het project(en) op dat adres een commissie verschuldigd. De hoogte van de commissie van een project wordt vooraf kenbaar gemaakt, zodat je vooraf altijd kan besluiten of je de aanvraag wel of niet wilt accepteren. 

Wij hanteren wij als grondslag het oorspronkelijk overeengekomen bedrag, zoals deze naar de klant is bevestigd. Wanneer er sprake is van minderwerk, dan wordt daarvoor geen commissie teruggegeven. Het verschuldigde bedrag wordt automatisch geïncasseerd, tenzij deze vooraf reeds is betaald. In geval van regiewerk wordt de commissie per maand gefactureerd.

Voor betalende licentiehouders:

Ga je met een door CannonWorks aangebrachte klant een relatie aan voor langere tijd, dan ben je op het specifieke werkadres waarvoor je eerder commissie betaalde na één jaar geen commissie meer verschuldigd. Ook brengen we geen commissie in rekening wanneer er reeds een actieve relatie bestaat, ofwel een reeds bestaande factuurrelatie met de klant in de afgelopen 3 jaar bestaat binnen CannonWorks. Dit houdt in dat wanneer de commissie wordt betwist, de klantrelatie moet worden aangetoond middels een factuur en een betaalbewijs van die factuur.

Voor ‘niet’ betalende licentiehouders:

Ben je geen betalende licentiehouder en je maakt gebruik van een z.g.n. ‘Free’ account, dan wordt er altijd commissie in rekening gebracht, ondanks of je een relatie hebt opgebouwd met je klant. Commissie over vaste klantrelaties komt pas te vervallen wanneer je besluit over te stappen naar een betaalde CannonWorks-versie.

9. Je doet uiteindelijk rechtstreeks zaken met de klant, dus rechtstreeks met de opdrachtgever .

Je gaat uiteindelijk zelf een overeenkomst aan met de klant. De wijze waarop je de offerte of een opdrachtbevestiging aanbiedt inclusief eventuele algemene voorwaarden die je daarbij hanteert is een verantwoordelijkheid die je zelf neemt. 

CannonWorks-Connect is enkel een lead-generator voor nieuwe projecten en/of klanten. CannonWorks is geen partij in de relatie tussen de bedrijven en hun klanten en kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor eventuele geschillen tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. Om deze reden is er geen overeenkomst tussen bedrijven en CannonWorks, anders dan de licentievoorwaarden die worden overeengekomen bij het activeren van een CannonWorks-account.

10. Bij geschillen.

Wanneer een of meerdere van de bovengenoemde afspraken niet worden nagekomen en/of dat deze afspraken worden geschonden, hebben wij het recht om ook jouw CannonWorks-account te blokkeren totdat het geschil is opgelost of dat de openstaande betalingen zijn voldaan. 

Daarnaast menen wij een zeer reëel commissiepercentage in rekening te brengen welke zeker niet onoverkomelijk is. We gebruiken dan ook diverse controlemechanismen waarbij we toetsen op het nakomen van de commissiebetaling. Blijkt dat je de commissie probeert te omzeilen, dan wordt je onherroepelijk als bedrijf uit CannonWorks-Connect gehaald en zal jouw bedrijf niet meer gevonden kunnen worden voor nieuwe aanvragen of opdrachten.