Hoe de boekhoudkoppeling werkt
Lees hier hoe je CannonWorks perfect integreert met je boekhouding en samenwerkt met je boekhouder of accountant.
Hoe de boekhoudkoppeling werkt
CannonWorks houdt alles van je projecten en jouw klanten bij
CannonWorks is het digitale kantoor waarmee je rechtstreeks in contact met je klanten staat. Dit houdt in dat alles wat plaatsvindt tussen je klant en jouw bedrijf je met CannonWorks regelt. Dit zijn o.a. aanvragen, offertes, facturen en alles voor je projecten zoals materialen en uren bijhouden, de planning en klantcontact. CannonWorks houdt daarmee de administratie van je projecten bij, oftewel de projectadministratie.
Een ERP-systeem oftewel complete bedrijfssoftware
Bedrijfssoftware waarmee je alles in je bedrijf regelt wordt ook wel een ERP-systeem genoemd (Enterprise Resource Planning) oftewel complete bedrijfssoftware. CannonWorks is er dus voor om alles van jouw projecten bij te houden en de beheersing van kosten. Dit houdt in dat uren, inkopen, inhuurkrachten en alles wat te maken heeft met kosten in CannonWorks bij een project wordt verzameld waardoor je inzicht krijgt in je projectadministratie. Het werken aan projecten doe je samen met medewerkers en inhuurkrachten.
Het boekhoudpakket zorg voor je belastingaangiftes en jaarcijfers
Het boekhoudpakket daarentegen wordt specifiek gebruikt door de boekhouder of accountant. Een boekhoudprogramma regelt de overkoepelende financiƫn van je bedrijf, dat zijn zaken die niet voor je personeel zomaar inzichtelijk zijn. Dit betreft de aangiftes van BTW, de jaarrekening, de opgave voor VPB en/of inkomstenbelasting. Het boekhoudpakket is dus een aanvulling op jouw bedrijfssoftware. Dit is de reden waarom je een koppeling met je boekhoudpakket kunt leggen.
De meest gestelde vragen
Wanneer je bent ingelogd kan je via het menu (linkerzijde) naar de Account door op het bedrijfslogo te klikken.
- Wanneer je op Account klikt verschijnt op de pagina diverse keuzes
- Kies Probeer deze handige Add-on's
- Daar vind je Koppel met je boekhouding
- Als je daarop klikt zie je onderstaand scherm en wordt je vanzelf door de stappen heen geholpen:
In de volgende stap kun je vervolgens de koppeling activeren met het door jouw gewenste boekhoudpakket:
- Klik op het bedrijfslogo
- Het menu klapt open
- Klik naast het bedrijfslogo op het inststellingen-icoon
- Selecteer dan Boekhoudkoppeling bovenin de pagina
- Controleer daar de grootboekrekeningen, BTW codes en eventuele dagboeken zoals die in jouw boekhoudpakket staan ingesteld.