Calculatie software voor bouw- en onderhoud
Maak goed onderbouwde offertes en krijg beheer over jouw opdrachten
Verbouwingen en onderhoudswerk
Heb je een bouwbedrijf, installatiebedrijf, schildersbedrijf of ben je specialist in- en rondom vastgoed en je zoekt een handig en gebruiksvriendelijk calculatieprogramma waarmee je snel en goed verbouwingen en onderhoudswerk mee kunt uitrekenen? Dan hebben wij voor jou de oplossing.
Een offerte met een begroting
CannonWorks rekent voor jou allerlei bouw, schilders en klusprojecten uit waarmee je goed leesbare offertes genereert met een duidelijke begroting. Dit werkt heel gemakkelijk en snel, doordat je zelfs al tijdens het opnamewerk de calculatie kunt maken en direct daar als foto's aan kunt toevoegen.
Organiseer je projecten
Wanneer je vervolgens op je offerte een opdracht krijgt, dan wordt daar automatisch een project voor aangemaakt en kun je facturen sturen vanuit dat project naar je klanten. Start dus vandaag nog met CannonWorks start met het goed kunnen organiseren van je onderneming.
Calculeren op PC, tablet of mobiel
Je kunt de opname voor je klus zo ter plekke op mobiel of tablet doen en direct een goed onderbouwde offerte met begroting maken. Deze kun je dan zelfs al direct achterlaten bij de klant in de e-mail. Zo lever je snel je offerte in en ben je concurrent altijd voor.
Maak van de calculatie kinderspel
In een paar kliks een goed onderbouwde offerte
Een calculatie met direct een offerte
Je kunt snel een begroting opbouwen waarbij je met een paar kliks je meetgegevens aan de juiste prijzen kunt koppelen en die ook meteen de juiste beschrijving op de offerte zet. Je offerte wordt automatisch gegenereerd en hoef je geen typewerk meer te doen.
Een goed onderbouwde begroting
Wanneer je meetregels ingevoerd, dan staat de prijs direct al klaar. Je kan je de begroting opmaken met de specificaties zoals jij deze aan de klant wilt aanbieden. Per per gebouw, gebouwdeel of per gebouw-element aangeven welke details je wel of niet wil tonen zoals de meetgegevens, eenheidsprijzen, subtotalen e.d. Je geeft daarnaast een duidelijk overzicht van eventuele staartkosten.
Prijzen aanvragen en opnemen in de offerte
Je kunt vanuit de calculatie in CannonWorks prijzen van onderaannemer aanvragen en invoegen in de begroting. Zo kun je snel een offerte samenstellen door de prijzen van de onderaannemers digitaal te verwerken.
Gekoppeld aan je projecten
Als je een opdracht krijgt van de klant, dan worden alle gegeven vanuit de calculatie en van onderaannemers direct overgenomen in de werkvoorbereiding, zodat je voor je medewerkers dan een werkbon kunt aanmaken met de automatisch vooraf ingevulde werkinstructie.
Een opname op locatie met foto's
Je kunt met de CannonWorks-app voor je offertes op locatie foto's maken welke automatisch worden toegevoegd aan je offerte.
Kies uit één van onze calculatiepakketten
Start gratis en geheel vrijblijvend met calculeren zonder verplichtingen. Wij bellen niet op en je zit helemaal nergens aan vast.
Calculatiepakket
€ 29,- p/m
Maak snel een eenvoudig begrotingen waarbij je direct automatisch een offerte genereert zonder een woord te hoeven typen.
In een paar kliks offertes maken
Maak de meest fantastische offertes door snel en eenvoudig offertes te kunnen maken. Een duidelijke offerte in eigen huisstijl en zelfs met een akkoord-knop in de begeleidende e-mail, zodat klanten direct akkoord op de opdracht kunnen geven. Je komt zo altijd beter uit de bus dan welke concurrent dan ook.
Wanneer je van start gaat, staat direct je briefpapier-layout al ingesteld. Wil je jouw eigen layout gebruiken, dan kan je deze uiteraard toevoegen, zodat iedere offerte vanaf nu altijd in je eigen huisstijl wordt aangemaakt.
Iedere offerte die je maakt genereert automatisch tekst, waardoor je eigenlijk geen letter meer hoeft te typen, dat gaat lekker snel en werkt ook heel prettig op de mobiel.
Iedere offerte die je verstuurt krijgt vervolgens een 'order-knop' mee waardoor je klanten direct akkoord op de opdrachten kunnen geven, waarvan jij automatisch een notificatie krijgt.
Projecten
Alle orders c.q. opdrachten die je van je klanten hebt gekregen beheer je heel eenvoudig. Zo zie je alles wat je onderhanden hebt en wat gereed is.
Binnen de projecten worden alle gegevens opgeslagen zoals alle gestuurde documenten, bijlagen en afbeeldingen. Je kunt vanuit projecten diverse handelingen verrichten zoals maken van facturen en toevoegen van meerwerk.
Je kunt eenvoudig diverse soorten projecten toevoegen, zoals regiewerken (order o.b.v. nacalculatie), aangenomen werk, afgesproken prijzen en opdrachtbonnen en werkt ook heel gemakkelijk met de App.
Uitbesteden
Neem je projecten aan en werk je daarbij vaak samen met andere bedrijven?
Werk dan samen met andere bedrijven door bij elkaar offertes aan te vragen en projecten uit te besteden via de 'uitbesteden' functie in CannonWorks.
Je kunt dan diverse onderdelen van je projecten uitbesteden aan andere bedrijven, zoals klussen voor samenwerkers en onderaannemers. Ook kun je nu offertes aanvragen bij leveranciers voor specifieke benodigde materialen.
Relaties beheren
Krijg goed inzicht in al je relaties op een overzichtelijk dashboard. Alle communicatie over offertes, facturen of een project worden automatisch bij je relaties opgeslagen.
Zo kun je per relatie altijd inzien welke communicatie er is geweest en op welk moment. Daarnaast ben je altijd op de hoogte van wat met je klanten en leveranciers is afgesproken.
Met deze gebruiksvriendelijke software heb je alles up-to-date en bouw je goede klantdossiers op.
Uren registreren
Registreer zelf uren of laat ze registreren door je medewerkers of samenwerkers.
Je kunt gebruikers uren laten registreren, maar je kunt ook medewerkers of samenwerkers aanmaken die geen toegang hebben tot je bedrijfsaccount maar wel voor jouw projecten uren kunnen registreren.
Alle uren die worden geregistreerd worden automatisch op de factuur gezet bij regiewerken. Gebruik je nacalculatie, dan heb je inzicht in de resultaten van aangenomen projecten.
Calculeren met een begroting
Speciaal voor al het werk wat opgenomen en uitgerekend moet worden om tot een goede begroting met een uiteindelijke aanneemsom te komen.
Je maakt een calculatie waarbij je specifiek eenheden invoert en uiteindelijk deze prijst met de handelingen die je moet gaan verrichten en de materialen die daarbij benodigd zijn.
Uiteindelijk creëer je een begroting die je kunt samenstellen precies zoals jij het wilt en/of de klant van je verwacht. Dit kan heel uitgebreid, maar ook heel beknopt. Je kiest zelf hoe gedetailleerd je deze wilt versturen.
Wanneer je de calculatie klaar hebt, dan staat de offerte automatisch ook klaar om te verzenden met de juiste BTW-tarieven die binnen de branche worden gehanteerd.
Premium
€ 49,- p/m
Voor als je grotere projecten aanneemt op basis van een begroting. Alles in één applicatie en gekoppeld aan je boekhouding.
In een paar kliks offertes maken
Maak de meest fantastische offertes door snel en eenvoudig offertes te kunnen maken. Een duidelijke offerte in eigen huisstijl en zelfs met een akkoord-knop in de begeleidende e-mail, zodat klanten direct akkoord op de opdracht kunnen geven. Je komt zo altijd beter uit de bus dan welke concurrent dan ook.
Wanneer je van start gaat, staat direct je briefpapier-layout al ingesteld. Wil je jouw eigen layout gebruiken, dan kan je deze uiteraard toevoegen, zodat iedere offerte vanaf nu altijd in je eigen huisstijl wordt aangemaakt.
Iedere offerte die je maakt genereert automatisch tekst, waardoor je eigenlijk geen letter meer hoeft te typen, dat gaat lekker snel en werkt ook heel prettig op de mobiel.
Iedere offerte die je verstuurt krijgt vervolgens een 'order-knop' mee waardoor je klanten direct akkoord op de opdrachten kunnen geven, waarvan jij automatisch een notificatie krijgt.
Projecten
Alle orders c.q. opdrachten die je van je klanten hebt gekregen beheer je heel eenvoudig. Zo zie je alles wat je onderhanden hebt en wat gereed is.
Binnen de projecten worden alle gegevens opgeslagen zoals alle gestuurde documenten, bijlagen en afbeeldingen. Je kunt vanuit projecten diverse handelingen verrichten zoals maken van facturen en toevoegen van meerwerk.
Je kunt eenvoudig diverse soorten projecten toevoegen, zoals regiewerken (order o.b.v. nacalculatie), aangenomen werk, afgesproken prijzen en opdrachtbonnen en werkt ook heel gemakkelijk met de App.
Uitbesteden
Neem je projecten aan en werk je daarbij vaak samen met andere bedrijven?
Werk dan samen met andere bedrijven door bij elkaar offertes aan te vragen en projecten uit te besteden via de 'uitbesteden' functie in CannonWorks.
Je kunt dan diverse onderdelen van je projecten uitbesteden aan andere bedrijven, zoals klussen voor samenwerkers en onderaannemers. Ook kun je nu offertes aanvragen bij leveranciers voor specifieke benodigde materialen.
Relaties beheren
Krijg goed inzicht in al je relaties op een overzichtelijk dashboard. Alle communicatie over offertes, facturen of een project worden automatisch bij je relaties opgeslagen.
Zo kun je per relatie altijd inzien welke communicatie er is geweest en op welk moment. Daarnaast ben je altijd op de hoogte van wat met je klanten en leveranciers is afgesproken.
Met deze gebruiksvriendelijke software heb je alles up-to-date en bouw je goede klantdossiers op.
Uren registreren
Registreer zelf uren of laat ze registreren door je medewerkers of samenwerkers.
Je kunt gebruikers uren laten registreren, maar je kunt ook medewerkers of samenwerkers aanmaken die geen toegang hebben tot je bedrijfsaccount maar wel voor jouw projecten uren kunnen registreren.
Alle uren die worden geregistreerd worden automatisch op de factuur gezet bij regiewerken. Gebruik je nacalculatie, dan heb je inzicht in de resultaten van aangenomen projecten.
Calculeren met een begroting
Speciaal voor al het werk wat opgenomen en uitgerekend moet worden om tot een goede begroting met een uiteindelijke aanneemsom te komen.
Je maakt een calculatie waarbij je specifiek eenheden invoert en uiteindelijk deze prijst met de handelingen die je moet gaan verrichten en de materialen die daarbij benodigd zijn.
Uiteindelijk creëer je een begroting die je kunt samenstellen precies zoals jij het wilt en/of de klant van je verwacht. Dit kan heel uitgebreid, maar ook heel beknopt. Je kiest zelf hoe gedetailleerd je deze wilt versturen.
Wanneer je de calculatie klaar hebt, dan staat de offerte automatisch ook klaar om te verzenden met de juiste BTW-tarieven die binnen de branche worden gehanteerd.
Facturen maken met één klik
Maak facturen met één klik vanuit een offerte of project. Maak facturen voor al het werk, diensten of materialen die je levert aan je klanten.
Binnen je projecten kun je facturen eenvoudig aanmaken en kun je deze uitbreiden naar termijnfacturen (=deelfacturen) en/of herhalingsfacturen (=periodieke facturen).
Je kan je facturen direct door je klant laten betalen als je de iDEAL-functionaliteit activeert. Klanten betalen tegenwoordig graag op deze wijze en het grote voordeel is dat je daarmee direct de factuur betaald krijgt.
De iDEAL betaalknop
Laat je klanten met iDEAL betalen door elke factuur die je stuurt vergezeld te laten gaan met de iDEAL betaal-functionaliteit.
Jouw klant krijg jouw factuur met een betaalknop in de e-mail. Direct kan dan een transactie worden ingezet voor het betalen van de factuur. Je ontvangt daarmee direct het bedrag, waardoor je liquiditeit altijd op orde is.
Ook kunnen je klanten met iDEAL betalen via een QR-code. Deze staat op de factuur afgebeeld waardoor je klant deze eenvoudig kan scannen en direct de factuur kan betalen.
Inkopen bijhouden
Alle verplichtingen die je aangaat en waarvoor je BTW-aangifte moet doen, kun je eenvoudig registreren in CannonWorks.
Naast dat je inkoopfacturen kunt bijhouden, kun je ook eenvoudig met de App de bonnetjes scannen c.q. fotograferen en daardoor direct in je administratie opnemen.
Je kunt al je inkoopfacturen en bonnetjes automatisch doormailen of koppelen aan je boekhouder of boekhoudpakket, waardoor CannonWorks de digitale schoenendoos is.
Boekhoudkoppeling
CannonWorks regelt alles rondom je projecten en daarmee regel jij de projectadministratie.
De boekhouding zelf, zoals het coderen van de boekingen, de aangifte van de omzetbelasting en het opstellen van de jaarstukken behoort tot het werk van de boekhouder die werkt met een boekhoudpakket.
Er zijn vele boekhoudpakketten beschikbaar, waarvan CannonWorks met de meeste gebruikte pakketten koppelingen heeft of koppelingen mee maakt. Je kunt daarom CannonWorks koppelen met een rechtstreekse koppeling. Je kunt daarmee alle in- en verkoopfacturen automatisch naar het boekhoudpakket toe laten sturen.
Termijnfacturen
Maak eenvoudig deelfacturen, oftewel 'termijnfacturen'.
Met deze functionaliteit kun je de facturen voor een project opdelen in diverse deelfacturen die je naar wens kunt inrichten qua hoogte van bedragen.
Zo kan je een aanvangstermijn of aanbetaling aanmaken en en tot slot ook een opleveringstermijn toevoegen.
Website plug-in
Heb je een eigen website waar klanten informatie of een offerte bij jou kunnen aanvragen? Dit kan je heel gemakkelijk aan CannonWorks koppelen.
In CannonWorks genereer je een koppelingssleutel die je op je website kunt plaatsen. Zo krijg je op je eigen website automatisch een nieuw formulier waar je klanten hun aanvraag kunnen achterlaten.
In CannonWorks zie je de aanvragen automatisch binnenkomen, waarvan je uiteraard ook een notificatie krijgt. Je kunt zo eenvoudig een offerte maken en de klantgegevens zijn automatisch al toegevoegd. Zo kun je in no-time reageren met een antwoord of een offerte.
Ultimate
€ 75,- p/m
Voor moderne bedrijven die een digitaliseringsslag willen maken en al hun financiën en resultaten live inzichtelijk willen hebben.
In een paar kliks offertes maken
Maak de meest fantastische offertes door snel en eenvoudig offertes te kunnen maken. Een duidelijke offerte in eigen huisstijl en zelfs met een akkoord-knop in de begeleidende e-mail, zodat klanten direct akkoord op de opdracht kunnen geven. Je komt zo altijd beter uit de bus dan welke concurrent dan ook.
Wanneer je van start gaat, staat direct je briefpapier-layout al ingesteld. Wil je jouw eigen layout gebruiken, dan kan je deze uiteraard toevoegen, zodat iedere offerte vanaf nu altijd in je eigen huisstijl wordt aangemaakt.
Iedere offerte die je maakt genereert automatisch tekst, waardoor je eigenlijk geen letter meer hoeft te typen, dat gaat lekker snel en werkt ook heel prettig op de mobiel.
Iedere offerte die je verstuurt krijgt vervolgens een 'order-knop' mee waardoor je klanten direct akkoord op de opdrachten kunnen geven, waarvan jij automatisch een notificatie krijgt.
Projecten
Alle orders c.q. opdrachten die je van je klanten hebt gekregen beheer je heel eenvoudig. Zo zie je alles wat je onderhanden hebt en wat gereed is.
Binnen de projecten worden alle gegevens opgeslagen zoals alle gestuurde documenten, bijlagen en afbeeldingen. Je kunt vanuit projecten diverse handelingen verrichten zoals maken van facturen en toevoegen van meerwerk.
Je kunt eenvoudig diverse soorten projecten toevoegen, zoals regiewerken (order o.b.v. nacalculatie), aangenomen werk, afgesproken prijzen en opdrachtbonnen en werkt ook heel gemakkelijk met de App.
Uitbesteden
Neem je projecten aan en werk je daarbij vaak samen met andere bedrijven?
Werk dan samen met andere bedrijven door bij elkaar offertes aan te vragen en projecten uit te besteden via de 'uitbesteden' functie in CannonWorks.
Je kunt dan diverse onderdelen van je projecten uitbesteden aan andere bedrijven, zoals klussen voor samenwerkers en onderaannemers. Ook kun je nu offertes aanvragen bij leveranciers voor specifieke benodigde materialen.
Relaties beheren
Krijg goed inzicht in al je relaties op een overzichtelijk dashboard. Alle communicatie over offertes, facturen of een project worden automatisch bij je relaties opgeslagen.
Zo kun je per relatie altijd inzien welke communicatie er is geweest en op welk moment. Daarnaast ben je altijd op de hoogte van wat met je klanten en leveranciers is afgesproken.
Met deze gebruiksvriendelijke software heb je alles up-to-date en bouw je goede klantdossiers op.
Uren registreren
Registreer zelf uren of laat ze registreren door je medewerkers of samenwerkers.
Je kunt gebruikers uren laten registreren, maar je kunt ook medewerkers of samenwerkers aanmaken die geen toegang hebben tot je bedrijfsaccount maar wel voor jouw projecten uren kunnen registreren.
Alle uren die worden geregistreerd worden automatisch op de factuur gezet bij regiewerken. Gebruik je nacalculatie, dan heb je inzicht in de resultaten van aangenomen projecten.
Calculeren met een begroting
Speciaal voor al het werk wat opgenomen en uitgerekend moet worden om tot een goede begroting met een uiteindelijke aanneemsom te komen.
Je maakt een calculatie waarbij je specifiek eenheden invoert en uiteindelijk deze prijst met de handelingen die je moet gaan verrichten en de materialen die daarbij benodigd zijn.
Uiteindelijk creëer je een begroting die je kunt samenstellen precies zoals jij het wilt en/of de klant van je verwacht. Dit kan heel uitgebreid, maar ook heel beknopt. Je kiest zelf hoe gedetailleerd je deze wilt versturen.
Wanneer je de calculatie klaar hebt, dan staat de offerte automatisch ook klaar om te verzenden met de juiste BTW-tarieven die binnen de branche worden gehanteerd.
Facturen maken met één klik
Maak facturen met één klik vanuit een offerte of project. Maak facturen voor al het werk, diensten of materialen die je levert aan je klanten.
Binnen je projecten kun je facturen eenvoudig aanmaken en kun je deze uitbreiden naar termijnfacturen (=deelfacturen) en/of herhalingsfacturen (=periodieke facturen).
Je kan je facturen direct door je klant laten betalen als je de iDEAL-functionaliteit activeert. Klanten betalen tegenwoordig graag op deze wijze en het grote voordeel is dat je daarmee direct de factuur betaald krijgt.
De iDEAL betaalknop
Laat je klanten met iDEAL betalen door elke factuur die je stuurt vergezeld te laten gaan met de iDEAL betaal-functionaliteit.
Jouw klant krijg jouw factuur met een betaalknop in de e-mail. Direct kan dan een transactie worden ingezet voor het betalen van de factuur. Je ontvangt daarmee direct het bedrag, waardoor je liquiditeit altijd op orde is.
Ook kunnen je klanten met iDEAL betalen via een QR-code. Deze staat op de factuur afgebeeld waardoor je klant deze eenvoudig kan scannen en direct de factuur kan betalen.
Inkopen bijhouden
Alle verplichtingen die je aangaat en waarvoor je BTW-aangifte moet doen, kun je eenvoudig registreren in CannonWorks.
Naast dat je inkoopfacturen kunt bijhouden, kun je ook eenvoudig met de App de bonnetjes scannen c.q. fotograferen en daardoor direct in je administratie opnemen.
Je kunt al je inkoopfacturen en bonnetjes automatisch doormailen of koppelen aan je boekhouder of boekhoudpakket, waardoor CannonWorks de digitale schoenendoos is.
Boekhoudkoppeling
CannonWorks regelt alles rondom je projecten en daarmee regel jij de projectadministratie.
De boekhouding zelf, zoals het coderen van de boekingen, de aangifte van de omzetbelasting en het opstellen van de jaarstukken behoort tot het werk van de boekhouder die werkt met een boekhoudpakket.
Er zijn vele boekhoudpakketten beschikbaar, waarvan CannonWorks met de meeste gebruikte pakketten koppelingen heeft of koppelingen mee maakt. Je kunt daarom CannonWorks koppelen met een rechtstreekse koppeling. Je kunt daarmee alle in- en verkoopfacturen automatisch naar het boekhoudpakket toe laten sturen.
Termijnfacturen
Maak eenvoudig deelfacturen, oftewel 'termijnfacturen'.
Met deze functionaliteit kun je de facturen voor een project opdelen in diverse deelfacturen die je naar wens kunt inrichten qua hoogte van bedragen.
Zo kan je een aanvangstermijn of aanbetaling aanmaken en en tot slot ook een opleveringstermijn toevoegen.
Website plug-in
Heb je een eigen website waar klanten informatie of een offerte bij jou kunnen aanvragen? Dit kan je heel gemakkelijk aan CannonWorks koppelen.
In CannonWorks genereer je een koppelingssleutel die je op je website kunt plaatsen. Zo krijg je op je eigen website automatisch een nieuw formulier waar je klanten hun aanvraag kunnen achterlaten.
In CannonWorks zie je de aanvragen automatisch binnenkomen, waarvan je uiteraard ook een notificatie krijgt. Je kunt zo eenvoudig een offerte maken en de klantgegevens zijn automatisch al toegevoegd. Zo kun je in no-time reageren met een antwoord of een offerte.
Werkbon
Stuur je medewerkers op pad met een duidelijke werkinstructie.
Alles wat je in je offerte hebt opgenomen wordt op een werkbon gezet die je medewerker per e-mail kan ontvangen. Zo kun je vanaf kantoor je medewerkers aansturen die je specifiek voor dat betreffende project hebt gepland, om vervolgens niets te vergeten zoals is overeengekomen met de klant.
Planning
Plan je medewerkers en samenwerkers in voor projecten en deel deze planningsdata met de klant.
Zo kun je alle beschikbare collega's en plannen op de projecten die je momenteel onderhanden hebt. Met de CannonWorks app wordt iedereen op de hoogte gehouden aan welk project er wanneer gewerkt moet gaan worden.
Zo heb je overzicht in je planning en kun je de beschikbaarheid van de mensen voor vandaag maar ook voor de toekomstige weken en maanden bepalen.
Nacalculatie
Met de nacalculatie zie je in één oogopslag de voortgang en resultaten van je projecten.
Je kan de tussenstand van het project zien en nauwlettend in de gaten houden hoe het project ervoor staat. Het houdt de geregistreerde uren en de ingekochte materialen bij.
Optimaliseer je winst om te zien of de begrootte kosten overeenstemmen met de werkelijkheid en ontdek of je tarieven goed zijn ingesteld.
Corporate
€ 99,- p/m
Voor bedrijven die werken met onderhouds-contracten en graag ook grip op alle bedrijfsprocessen willen hebben.
In een paar kliks offertes maken
Maak de meest fantastische offertes door snel en eenvoudig offertes te kunnen maken. Een duidelijke offerte in eigen huisstijl en zelfs met een akkoord-knop in de begeleidende e-mail, zodat klanten direct akkoord op de opdracht kunnen geven. Je komt zo altijd beter uit de bus dan welke concurrent dan ook.
Wanneer je van start gaat, staat direct je briefpapier-layout al ingesteld. Wil je jouw eigen layout gebruiken, dan kan je deze uiteraard toevoegen, zodat iedere offerte vanaf nu altijd in je eigen huisstijl wordt aangemaakt.
Iedere offerte die je maakt genereert automatisch tekst, waardoor je eigenlijk geen letter meer hoeft te typen, dat gaat lekker snel en werkt ook heel prettig op de mobiel.
Iedere offerte die je verstuurt krijgt vervolgens een 'order-knop' mee waardoor je klanten direct akkoord op de opdrachten kunnen geven, waarvan jij automatisch een notificatie krijgt.
Projecten
Alle orders c.q. opdrachten die je van je klanten hebt gekregen beheer je heel eenvoudig. Zo zie je alles wat je onderhanden hebt en wat gereed is.
Binnen de projecten worden alle gegevens opgeslagen zoals alle gestuurde documenten, bijlagen en afbeeldingen. Je kunt vanuit projecten diverse handelingen verrichten zoals maken van facturen en toevoegen van meerwerk.
Je kunt eenvoudig diverse soorten projecten toevoegen, zoals regiewerken (order o.b.v. nacalculatie), aangenomen werk, afgesproken prijzen en opdrachtbonnen en werkt ook heel gemakkelijk met de App.
Uitbesteden
Neem je projecten aan en werk je daarbij vaak samen met andere bedrijven?
Werk dan samen met andere bedrijven door bij elkaar offertes aan te vragen en projecten uit te besteden via de 'uitbesteden' functie in CannonWorks.
Je kunt dan diverse onderdelen van je projecten uitbesteden aan andere bedrijven, zoals klussen voor samenwerkers en onderaannemers. Ook kun je nu offertes aanvragen bij leveranciers voor specifieke benodigde materialen.
Relaties beheren
Krijg goed inzicht in al je relaties op een overzichtelijk dashboard. Alle communicatie over offertes, facturen of een project worden automatisch bij je relaties opgeslagen.
Zo kun je per relatie altijd inzien welke communicatie er is geweest en op welk moment. Daarnaast ben je altijd op de hoogte van wat met je klanten en leveranciers is afgesproken.
Met deze gebruiksvriendelijke software heb je alles up-to-date en bouw je goede klantdossiers op.
Uren registreren
Registreer zelf uren of laat ze registreren door je medewerkers of samenwerkers.
Je kunt gebruikers uren laten registreren, maar je kunt ook medewerkers of samenwerkers aanmaken die geen toegang hebben tot je bedrijfsaccount maar wel voor jouw projecten uren kunnen registreren.
Alle uren die worden geregistreerd worden automatisch op de factuur gezet bij regiewerken. Gebruik je nacalculatie, dan heb je inzicht in de resultaten van aangenomen projecten.
Calculeren met een begroting
Speciaal voor al het werk wat opgenomen en uitgerekend moet worden om tot een goede begroting met een uiteindelijke aanneemsom te komen.
Je maakt een calculatie waarbij je specifiek eenheden invoert en uiteindelijk deze prijst met de handelingen die je moet gaan verrichten en de materialen die daarbij benodigd zijn.
Uiteindelijk creëer je een begroting die je kunt samenstellen precies zoals jij het wilt en/of de klant van je verwacht. Dit kan heel uitgebreid, maar ook heel beknopt. Je kiest zelf hoe gedetailleerd je deze wilt versturen.
Wanneer je de calculatie klaar hebt, dan staat de offerte automatisch ook klaar om te verzenden met de juiste BTW-tarieven die binnen de branche worden gehanteerd.
Facturen maken met één klik
Maak facturen met één klik vanuit een offerte of project. Maak facturen voor al het werk, diensten of materialen die je levert aan je klanten.
Binnen je projecten kun je facturen eenvoudig aanmaken en kun je deze uitbreiden naar termijnfacturen (=deelfacturen) en/of herhalingsfacturen (=periodieke facturen).
Je kan je facturen direct door je klant laten betalen als je de iDEAL-functionaliteit activeert. Klanten betalen tegenwoordig graag op deze wijze en het grote voordeel is dat je daarmee direct de factuur betaald krijgt.
De iDEAL betaalknop
Laat je klanten met iDEAL betalen door elke factuur die je stuurt vergezeld te laten gaan met de iDEAL betaal-functionaliteit.
Jouw klant krijg jouw factuur met een betaalknop in de e-mail. Direct kan dan een transactie worden ingezet voor het betalen van de factuur. Je ontvangt daarmee direct het bedrag, waardoor je liquiditeit altijd op orde is.
Ook kunnen je klanten met iDEAL betalen via een QR-code. Deze staat op de factuur afgebeeld waardoor je klant deze eenvoudig kan scannen en direct de factuur kan betalen.
Inkopen bijhouden
Alle verplichtingen die je aangaat en waarvoor je BTW-aangifte moet doen, kun je eenvoudig registreren in CannonWorks.
Naast dat je inkoopfacturen kunt bijhouden, kun je ook eenvoudig met de App de bonnetjes scannen c.q. fotograferen en daardoor direct in je administratie opnemen.
Je kunt al je inkoopfacturen en bonnetjes automatisch doormailen of koppelen aan je boekhouder of boekhoudpakket, waardoor CannonWorks de digitale schoenendoos is.
Boekhoudkoppeling
CannonWorks regelt alles rondom je projecten en daarmee regel jij de projectadministratie.
De boekhouding zelf, zoals het coderen van de boekingen, de aangifte van de omzetbelasting en het opstellen van de jaarstukken behoort tot het werk van de boekhouder die werkt met een boekhoudpakket.
Er zijn vele boekhoudpakketten beschikbaar, waarvan CannonWorks met de meeste gebruikte pakketten koppelingen heeft of koppelingen mee maakt. Je kunt daarom CannonWorks koppelen met een rechtstreekse koppeling. Je kunt daarmee alle in- en verkoopfacturen automatisch naar het boekhoudpakket toe laten sturen.
Termijnfacturen
Maak eenvoudig deelfacturen, oftewel 'termijnfacturen'.
Met deze functionaliteit kun je de facturen voor een project opdelen in diverse deelfacturen die je naar wens kunt inrichten qua hoogte van bedragen.
Zo kan je een aanvangstermijn of aanbetaling aanmaken en en tot slot ook een opleveringstermijn toevoegen.
Website plug-in
Heb je een eigen website waar klanten informatie of een offerte bij jou kunnen aanvragen? Dit kan je heel gemakkelijk aan CannonWorks koppelen.
In CannonWorks genereer je een koppelingssleutel die je op je website kunt plaatsen. Zo krijg je op je eigen website automatisch een nieuw formulier waar je klanten hun aanvraag kunnen achterlaten.
In CannonWorks zie je de aanvragen automatisch binnenkomen, waarvan je uiteraard ook een notificatie krijgt. Je kunt zo eenvoudig een offerte maken en de klantgegevens zijn automatisch al toegevoegd. Zo kun je in no-time reageren met een antwoord of een offerte.
Werkbon
Stuur je medewerkers op pad met een duidelijke werkinstructie.
Alles wat je in je offerte hebt opgenomen wordt op een werkbon gezet die je medewerker per e-mail kan ontvangen. Zo kun je vanaf kantoor je medewerkers aansturen die je specifiek voor dat betreffende project hebt gepland, om vervolgens niets te vergeten zoals is overeengekomen met de klant.
Planning
Plan je medewerkers en samenwerkers in voor projecten en deel deze planningsdata met de klant.
Zo kun je alle beschikbare collega's en plannen op de projecten die je momenteel onderhanden hebt. Met de CannonWorks app wordt iedereen op de hoogte gehouden aan welk project er wanneer gewerkt moet gaan worden.
Zo heb je overzicht in je planning en kun je de beschikbaarheid van de mensen voor vandaag maar ook voor de toekomstige weken en maanden bepalen.
Nacalculatie
Met de nacalculatie zie je in één oogopslag de voortgang en resultaten van je projecten.
Je kan de tussenstand van het project zien en nauwlettend in de gaten houden hoe het project ervoor staat. Het houdt de geregistreerde uren en de ingekochte materialen bij.
Optimaliseer je winst om te zien of de begrootte kosten overeenstemmen met de werkelijkheid en ontdek of je tarieven goed zijn ingesteld.
Herhalingsfacturen
Met herhalingsfacturen kun je terugkerende onderhoudswerkzaamheden periodiek factureren. Zo kun je per week, per maand, per kwartaal, per halfjaar of per jaar geautomatiseerd facturen sturen.
De facturen worden automatisch ingepland en gestuurd naar het e-mailadres van de klant. Ook kun je enkelvoudige facturen alvast klaar zetten om binnenkort te versturen, zo heb je nog weinig werk van je administratie.
Abonnementen
Sluit (onderhouds)abonnementen af waarmee je jouw klanten kunt ontzorgen. Creëer duurzame relaties zonder dat je daarvoor steeds nieuwe acquisitie hoeft te doen.
Je stelt eenvoudig een abonnement in met herhalingsfacturen per periode (maand, kwartaal, per jaar, enz.). Je krijgt daarbij de mogelijkheid om een automatische incasso te kunnen koppelen. Dit biedt je optimaal gemak, omdat je niet meer naar de administratie hoeft om te kijken.
Jij hebt zo een vaste omzet en de klant maakt optimaal gebruik van de diensten van jouw bedrijf.
Alle betaalde pakketten zijn tenminste 30 dagen gratis te proberen en zijn maandelijks opzegbaar, we hanteren geen opzegtermijn, dus zit je nergens aan vast. Na de proefperiode zullen we je eerst vragen of je door wilt gaan of niet, we zullen nóóit zomaar je account naar een betaalde periode omzetten.
Add-on's / extra modules
Je kunt je pakket eenvoudig uitbreiden met Add-ons oftewel modules. Zo kan je het gekozen pakket verder op-maat instellen en de software zo inrichten dat het optimaal bij je bedrijf past.
Extra modules
Je kunt CannonWorks uitbreiden met diverse add-on's. Zo kun je jouw hele bedrijf inrichten om van offerteaanvraag tot en en met de gehele boekhouding te organiseren
Extra bedrijven
Heb je een organisatie met meerdere bedrijven en verschillende diensten, dan kun je deze toevoegen binnen je account.
Je hebt dan alles bij elkaar in 1 overzichtelijk dashboard. Elk bedrijf heeft zijn eigen administratie, maar alles is dan wel gebundeld in de dagelijkse werkomgeving.
Zo kun je gebruik maken van het gezamenlijke relatiebestand maar ook je collega's en samenwerkers die je kunt delen binnen projecten.
Ook krijg je overzicht in projectresutlaten waarin de diverse bedrijven samenwerken. Heel handig voor bedrijven met medewerkers die onderling worden ingezet zonder dat je als organisatie daar een extra adminstratieve last van hebt.
Extra bedrijven
Inkoop en bestellen
Bestel met één klik de artikelen die je veel gebruikt bij je favoriete leveranciers. Wanneer je deze artikelen dan geleverd krijgt kun je ze eenvoudig toewijzen aan je projecten.
Door al de gebruikte materialen te verwerken via de inkoopfunctionaliteit in CannonWorks worden je prijzen automtisch bijgewerkt, zodat de prijzen voor nieuwe offertes of je facturen altijd actueel zijn.
Je kunt de add-on inkoop eenvoudiog uitbreiden met scan- en herken zodat jij helemaal geen handmatig inboekwerk meer hoeft te doen.
Inkoop
Meerjaren onderhoud
Meerjaren onderhoud oftwel MJOP's (meerjaren onderhoudsplannen) kun je eenvoudig maken vanuit een bestaande calculatie in CannonWorks.
Met deze Add-on kun je de diverse jaren opgeven waarin je bepaalde werkzaamheden wilt verrichten. Ook kun je automatisch en slim het onderhoud berekenen voor diverse onderdelen in- en rondom het vastgoed op basis van invloedsfactoren.
Zo kun je snel en eenvoudig een begroting of contract voor meerdere jaren aan de opdrachtgever aanbieden voor het vastgoedonderhoud.
Meerjaren onderhoud
Calculatie
Maak offertes met een goed onderbouwde begroting, door uit te breiden met de calculatiemodule.
Je kunt dan een offerte met een calculatie maken, door een begroting op te stellen voor specifieke onderdelen in- en rondom het vastgoed. De offerte wordt dan ingedeeld per type werkzaamheden, maar ook waar deze precies worden aangeboden.
Je kunt je klant dan gedetailleerde prijsinformatie geven met eenheidsprijzen en/of uitbreiden met arbeid en materiaalspecificaties. De offerte wordt dan automatisch gegeneerd zonder dat je een woord hoeft te typen.
Calculatie
Termijnfacturen
Maak eenvoudig termijnfacturen, ook wel deelfacturen genoemd.
Met deze functionaliteit kun je de facturen voor een project opdelen in diverse aparte facturen, die je vervolgens kunt instelen qua hoogte van bedragen.
Zo kun je een aanvangstermijn of aanbetaling aanmaken en indien je dat wilt een slottermijn oftewel een opleveringstermijn toevoegen.
Termijnfacturen
Abonnementen
Biedt je klanten op eenvoudige wijze abonnementen aan voor diensten die je levert. Laat je klanten dan ook gelijk automatisch betalen door automatische incasso aan te bieden als betalingsoptie.
Je kunt dan opdrachten aannemen en automatisch factureren voor vaste maand-, kwartaal-, halfjaar of jaarbedragen.
Met behulp van de automatische incasso en de ingebouwde betalingscontrole heb geen enkele adminstratieve last meer van en gaat alles helemaal vanzelf.
Abonnementen
Uitbesteden
Als je projecten hebt waarvoor je ook andere bedrijven moet inhuren, dan kun je de uitbesteden-functionaliteit in CannonWorks gebruiken.
Je kunt dan eenvoudig andere bedrijven vragen om een offerte te maken of je kunt direct of direct een opdracht verstrekken voor de gewenste werkzaamheden.
Je voorkomt hiermee typewerk en je regelt de juiste overeenkomsten tussen jouw bedrijf en degene die je inhuurt.
Uitbesteden
Je klanten met iDEAL laten betalen
iDEAL is tegenwoordig verreweg de populairste en meest geaccepteerde online betaalmethode in Nederland.
Het grootste voordeel is dat wanneer een klant de factuur van jouw bedrijf krijgt aangeboden, deze doorgaans 'per direct' wordt betaald, je hoeft dan niet meer te wachten op een betaling.
Betalingen met iDEAL worden rechtstreeks op de zakelijke bankrekening bijgeschreven en heb je direct liquiditeit. Je krijg altijd een notificatie wanneer een betaling heeft plaatsgevonden.
iDEAL
Foto's en tekeningen in offertes
Voeg foto's of illustraties toe aan je offerte's om optimaal te duiden waarover de offerte gaat.
Je voegt eenvoudig een onbeperkt aantal afbeeldingen of foto's toe en je kunt deze indelen op de manier zoals jij het wilt. Ook worden deze automatisch bij het project opgeslagen, mocht de offerte een order gaan worden.
Een een offerte met een duidelijke onderbouwing met afbeeldingen verhoogt de scoringskans op een opdracht.
Automatische incasso
Planning
Plan je medewerkers en samenwerkers in voor projecten en deel deze planningsdata met de klant.
Zo kun je alle beschikbare collega's en plannen op de projecten die je momenteel onderhanden hebt. Met de CannonWorks app wordt iedereen op de hoogte gehouden aan welk project er wanneer gewerkt moet gaan worden.
Zo heb je overzicht in je planning en kun je de beschikbaarheid van de mensen voor vandaag maar ook voor de toekomstige weken en maanden bepalen.
Planning
Website plugin
Vang potentiële klanten gewoon via je bestaande website en mis geen geen offerteaanvraag of informatieverzoek meer.
Met de websiteplugin plaats je een offerteaanvraag en/of informatieaanvraagformulier op je website. Wanneer iemand dit formulier invult, dan ontvang je dit automatisch via de app of op je dashboard. Je kunt deze aanvraag dan direct omzetten in een offerte.
Zo heb je nooit meer dubbel werk en kun je heel snel op je klanten reageren.
Website plugin
Herhalingsfacturen
Je kan periodiek facturen versturen met herhalingsfacturen, ook wel periodieke facturen genoemd.
Je stelt dan ruim van tevoren het bedrag in dat je wilt factureren aan je klanten. Vervolgens worden deze facturen op de ingeplande datum automatisch verstuurd.
Zo heeft je klant altijd zijn/haar factuur op het moment dat is afgesproken en jij hoeft daar dan niet meer om te denken.
Herhalings facturen
Werkbon
Stuur je medewerkers of samenwerkers op pad met een duidelijke werkinstructie.
Alle projectinformatie die je collega's nodig hebben wordt automatisch op de werkbon gezet, zodat zij precies weten wat er uitgevoerd of geleverd moet worden.
Je kunt zo je de medewerkers welke je voor een project hebt gepland eenvoudig vanaf kantoor aansturen.
Zo wordt niets meer vergeten en wordt het werk geleverd zoals is overeengekomen met de klant.
Werkbon
Nacalculatie
De voortgang van je projecten worden automatisch bijgehouden met de na-calculatie addon.
Doordat je met CannonWorks uren registreert en materialen bestelt/inkoopt krijg je automatisch de kosten van je projecten inzichtelijk. Je ziet live alle gegevens van je projecten verschijnen en wanneer je facturen kunt sturen. Je hebt dan altijd inzicht in hoe je projecten op dat moment ervoor staan.
Door de nacalculatie te gebruiken krijg je het stuur in handen en optimale grip op de resultaten van je bedrijf.
Nacalculatie
Boekhoudkoppeling
Als ondernemer of onderneming regel je alles rondom je projecten. De boekhouding zoals de aangifte van de omzetbelasting en het opstellen van de jaarstukken behoort tot het werk van de boekhouder.
Om de boekhouder zijn/haar werk optimaal te laten doen moet deze wel alle informatie hebben, daar zorgt onze boekhoudkoppeling voor.
Er zijn vele boekhoudpakketten beschikbaar, waarvan CannonWorks met de meeste gebruikte boekhoudpakketten koppelingen heeft.
Boekhoud-koppeling
Inkoopfacturen en bonnetjes verwerken
Alle bonnetjes en inkoopfacturen kun je eenvoudig verwerken. Zo worden alle verplichtingen die je bent aangegaan automatisch aan je projecten toegevoegd.
Je krijgt notificaties welke factuur moet worden betaald, wat je vervolgens in één handeling kunt doen via een SEPA-verzamelbetaling.
Elk bonnentje of inkoopfactuur wordt automatisch doorgetuurd naar je boekhoudpakket of aan je boekhouder indien je de gratis CannonWorks-boekhoudkoppeling ook installeert.
Scan-en herken
Automatische incasso
Biedt automatische incasso's aan als betalingsopties voor je abonnementen of je herhalingsfacturen.
Je kunt het factuurbedrag dan automatisch incasseren bij je klanten, waarbij de betalingsvoortgang geheel vanzelf wordt bijgewerkt.
Mocht de betaling om wat voor reden dan ook niet worden gedaan, dan worden herinnneringen automatisch verstuurd en krijg je daarvan een notificatie.
Foto's in offertes
Extra gebruikers
Je kunt binnen je account extra gebruikers toevoegen. Zij kunnen samen met jou dan tegelijkertijd in CannonWorks werken.
Je kunt dan niet alleen samenwerken met je collega's, maar je kunt ook je de boekhouder of accountant toegang geven tot jouw account om samen te gaan werken.
De gebruikers kunnen allen gebruik maken van de CannonWorks-app, zodat ook onderweg gewerkt kan worden.
Extra gebruikers
Overzicht in al je aanvragen en klanten
En krijg overzicht in offertes die je hebt gestuurd en van wie je een opdracht hebt gekregen
Overzicht in lopende aanvragen en offertes
Alle offertes worden in een overzichtelijk dashboard geplaatst, zodat je precies weet wat je hebt verstuurd en welke offerte je nog moet maken en welke opdrachten je hebt ontvangen. Zo krijg je inzicht in alles wat je aan je klanten hebt gestuurd en waarop je nog actie moet ondernemen.
Digitaal nieuwe opdrachten ontvangen
Wanneer jouw klant een opdracht op een offerte geeft, dan wordt deze automatisch in CannonWorks als een nieuw project aangemaakt. Je ziet dan gelijk welke opdrachten je allemaal hebt en je kunt daar gelijk diverse actie op ondernemen, zoals materialen bestellen, het aanmaken van een werkbon of de werkzaamheden gelijk kunnen inplannen.
Grip krijgen op je projecten
Als je dan eenmaal met een project bent gestart, dan kun je de voortgang volgen en dus na-calculeren. Je ziet dan gelijk alles wat je in je offerte met calculatie je had begroot en wat de werkelijke kosten zijn van het project. Je kunt zo eenvoudig sturen op het resultaat en eenvoudig meerwerk herkennen.
Een opdracht en gelijk de werkvoorbereiding
Vanuit de calculatie worden uren en materialen die je voorde diverse werkzaamheden hebt berekend duidelijk op de werkinstructie vermeld
Samenwerken met collega's
Al je collega's zoals medewerker, inhuurkrachten en onderaannemers waarmee je samenwerkt kun je eenvoudig integreren in je projecten.
Met de CannonWorks-app
De geplande personen krijgen in de CannonWorks app te zien wanneer en waar het werk is gepland en zien dan ook welke werkzaamheden gedaan moeten worden doordat zij de werkbon in hun toestel ontvangen.
De werkinstructie
De werkbon met de werkinstructies is dan in de app zichtbaar en er kan direct actie op worden ondernomen, zoals uren op het project registreren, materialen vastleggen, maar ook de werkbon na uitvoering door de klant laten aftekenen.
De werkbon laten aftekenen door de klant
Gekoppeld aan je boekhouding
Door CannonWorks te gebruiken heb je alle processen in je bedrijf strak geregeld en kun je alles koppelen aan je bestaande boekhouding. Probeer het maar eens uit, je kunt CannonWorks een maand lang gratis proberen zonder verplichtingen.
In 2 minuten geïnstalleerd
Ervaren hoe makkelijk CannonWorks werkt? Probeer het gratis en vrijblijvend
Snel van start
Starten met het CannonWorks is heel eenvoudig. Je activeert je gekozen pakket met 1 druk op de knop en alles wordt automatisch voor je ingesteld. Zo heb je naast het inrichten van je account direct de mogelijkheid om de app te installeren en ben je binnen 2 minuten klaar om je eerste offerte te sturen.
In je eigen huisstijl
Je kan heel eenvoudig je briefpapier-layout instellen doordat je gegevens automatisch netjes worden ingedeeld. Ook kun je je eigen briefpapier instellen zodat alles er precies zo uitziet als je zou willen, je offerte ziet er altijd superstrak uit!
Gratis en vrijblijvend proberen
Alle pakketten zijn tenminste 30 dagen gratis te proberen en zijn maandelijks opzegbaar, we hanteren geen opzegtermijn, dus zit je nergens aan vast. Na de proefperiode zullen we je eerst vragen of je door wilt gaan of niet, we zullen nóóit zomaar je account naar een betaalde periode omzetten.